JÄLGI MEID:

Tõhus sisuturundusstrateegia digiajastul

Digiajastu sisuturundusstrateegia võimaldab jõuda kliendini erinevate kanalite, sisutüüpide ja teemade kaudu. Tihti võib valikurohkus strateegia loomise ka keeruliseks muuta, eriti neile, kes pole valdkonnaga varasemalt kokku puutunud. Kuigi tõhus sisuturundusstrateegia koosneb erinevatest nüanssidest, siis kõige keskmeks on klient ja tema tundmine – mida ta vajab, soovib ning näha tahab.

Sisuturundusstrateegia peab olema eesmärgistatud

Iga tegevus, ülesanne ning ka sisuturundusstrateegia saab olla edukas vaid siis, kui on määratletud selge eesmärk. Enne sisuturundusega alustamist, sisu loomist ja turunduskanalite valimist, tuleb selgelt kirja panna, mis on tegevuse eesmärk. Kas on soov suurendada müüki, kasvatada bränditeadlikkust, tõsta veebisaidi külastavust või pöörata tähelepanu kindlale kampaaniale?
Olgugi et sisuturundusstrateegia eesmärke võib olla rohkem kui üks, siis kõik eesmärgid peavad olema selgelt kirja pandud. Selgesti mõistetavad eesmärgid aitavad üheltpoolt valida õigeid turundusplatvorme ning tegutsemisviise, aga hoida tegevust ka igal ajahetkel õigel kursil.

Sinu eesmärgid on selged, aga kes on sinu klient?

Enne sisuturundusstrateegiaga algust tegemist tuleb lisaks tegevuse eesmärgistamisele ära määratleda ka enda sihtgrupp: keda soovid kõnetada? Enda sihtgrupi mõistmine võimaldab luua haaravat sisu, tegutseda enda sihtgrupile vastaval kanalil, rääkida teda huvitavatest teemadest ning kõnetada teda. Kui tegeled sisuloomega Facebookis, aga sinu klient veedab aega hoopis TikTokis, ei jõua sa tõenäoliselt enda sõnumiga õigete inimesteni.
Kui tunned enda klienti, tema soove ja probleeme, saad pakkuda talle lahendusi. Lisaks sellele, et sinu ettevõttel on eesmärgid, millele tuginedes sisuturundusstrateegia luuakse, tahab ka potentsiaalne klient alati kasu saada. Paku talle midagi, mida ta vajab.

Paku enda sisuturundusstrateegiaga väärtust

Kuna inimesi ümbritsevad reklaamid igal sammul, oskavad nad neist oskuslikult mööda vaadata. Ka sinu ettevõtte sisuturundusstrateegia ei tohiks olla liiga reklaamilik - selline sisu kaob teiste samasuguste sekka ära ega täida eesmärki. Ära müü enda sihtgrupile, vaid kasvata ta aegamööda enda ustavaks kliendiks.

Tõhus ja tulemuslik sisuturundusstrateegia on tihedalt seotud väärtuse pakkumisega. Nii nagu sina soovid sisuturundusest kasu lõigata, soovib ka klient lugeda, näha ja vaadata vaid endale huvitavat või kasulikku informatsiooni. Loo enda sisuturundusstrateegia ümber teemade, formaatide ja platvormide, mis võimaldavad pakkuda potentsiaalsele kliendile meelelahutust, kasulikku informatsiooni või aidata teda muul viisil. Nii saad luua sihtgrupiga sügavama sideme, ent kasvatada samaaegselt ka lojaalset klienti.

Täiuslik sisuturundusstrateegia vajab ka pidevat analüüsi ja täiendamist

Tegeledes regulaarselt sisuturundusega, on oluline pöörata tähelepanu ka tulemustele. Millised platvormid, sisu vormid ja teemad sinu klienti kõnetavad? Milliste sisutükkide alla oled saanud kõige rohkem positiivset tagasisidet ning millistest vaadati täielikult mööda? Mis kellaaegadel on sinu klient aktiivne, millele ta reageerib? Need kõik on küsimused, millele on sisuturunduses tänu arenenud analüütikale lihtne vastata. Vastavalt analüüsi tulemustele saad igal ajahetkel täiendada ka enda sisuturundusstrateegiat.

Kui oled turundusvaldkonnas või sisuturunduses uustulnuk ning teema tundub keeruline, võid alati ühendust võtta DigitalB-ga. Meie teenuste hulka kuuluvad nii erinevate ettevõtete digiturunduse haldamine, sotsiaalmeedia sisu ja reklaamide loomine ning ettevõtete konsulteerimine.