Olenemata ettevõtte suurusest või tegevusalast on oluline luua digitaalse turunduse strateegia, mis aitab jõuda õige sihtgrupini ja suurendada brändi nähtavust veebis. Digiturundusest olulise osa moodustavad sotsiaalmeedia reklaam ja otsingumootori reklaam – mõlemad on tasulised, ent efektiivsed viisid kampaania eesmärkideni jõudmiseks. Mis on aga mõlema reklaami erinevused ning kumba eelistada?
Millised on sotsiaalmeedia reklaami eripärad?
Sotsiaalmeedia reklaam jookseb erinevatel sotsiaalmeedia platvormidel nagu Facebook, Instagram, LinkedIn või TikTok. Kuna suurem osa inimestes veedab igapäevaselt aega sotsiaalmeedias, on tegemist efektiivse viisiga potentsiaalsete klientideni jõudmiseks ja brändituntuse kasvatamiseks. Sotsiaalmeedia reklaami peamine eelis seisneb selle suurepärases sihtimisvõimaluses: kui ettevõtte ideaalklient ja sihtgrupp on määratletud, on võimalik reklaam seadistada vastavaltsoovitud demograafilistele andmetele, huvidele, käitumisele või näiteks asukohale. Nii on võimalik võrdlemisi soodsate kuludega jõuda potentsiaalsete klientideni. Veel annab sihtimisvõimalus jõuda klientideni, kes on e-poes enda ostukorvi hüljanud - sotsiaalmeedia
reklaam võimaldab seda neile meelde tuletada ning ostu lõpuni viia.
Lisaks on sotsiaalmeedia reklaam suurepärane vahend brändituntuse kasvatamiseks. Näiteks tulles enda tootega esmakordselt turule või laiendades tegevust uude linna, on võimalik anda uuele sihtgrupile enda ettevõttest reklaamiga teada. Kuna sotsiaalmeedia reklaami kuvatakse erinevatel platvormidel, on võimalik edastada erinevaid sõnumeid, visuaale ja videoid, mis võiksid sihtgruppi kõnetada.
Millal kasutada sotsiaalmeedia reklaami?
Sotsiaalmeedia reklaam pakub õigesti seadistatult tohutult võimalusi. Toome välja kolm näidet olukordadest, kus on mõistlik sotsiaalmeedia reklaami kasutada.
Kasuta sotsiaalmeedia reklaami:
● bränditeadlikkuse suurendamiseks.
● enda ideaalkliendi kõnetamiseks.
● veebilehte külastanud potentsiaalsete klientide uuesti kõnetamiseks.
Millised on otsingumootori reklaami eripärad?
Otsingumootori reklaam kuvab reklaami otsingutulemuste lehekülgedel juhul, kui inimene otsib reklaamile vastavat märksõna. Kuna otsingumootori reklaamid asuvad esimestel positsioonidel otsingutulemuste seas, on tegemist eduka viisiga juba huvi tundvate klientideni jõudmiseks.
Otsingumootori reklaam on reeglina kõrge konversioonimääraga, sest reklaam seadistatakse enda ettevõttega seotud märksõnadele ning ilmub potentsiaalsele kliendile vastusena tema otsitud küsimusele, märksõnale või fraasile. Kuna märksõna on seotud ka ettevõtte toote või tegevusega, toimub tõenäoliselt ka ost. Siinkohal on oluline välja tuua, et eduka otsingumootori reklaami aluseks on korralik märksõnaanalüüs ja kampaaniate optimeerimine. Otsingumootori reklaami plussiks on ka selle reaalajas mõõdetavus ning vajadusel võimalus reklaame kohandada. Seega kui märkad, et reklaam ei toimi nagu planeeritud, saab teha kiireid muudatusi reklaami sisus ja testida uut versiooni.
Millal kasutada otsingumootori reklaami?
Võrreldes sotsiaalmeedia reklaamiga, mis võimaldab sihtida inimesi vastavalt erinevatele teguritele, on otsingumootori reklaamid seadistatud toimima kindlate märksõnadega - vastavalt sellele on otsingumootori reklaamidel ka teine eesmärk.
Kasuta otsingumootori reklaami, kui
● soovid jõuda potentsiaalsete klientideni, kes on juba tootest huvitatud.
● tegutsed konkurentsirikkal turul ning soovid olla otsingumootori tulemustes klientidele nähtaval kohal.
● inimestel on vajadus ettevõtte toodete järele, st ettevõttega seotud märksõnu otsitakse tihti.
DigitalB teenuste hulka kuuluvad nii reklaamide loomine, haldamine, aga ka terve ettevõtte digiturunduse haldamine. Vastavalt kliendi eesmärkidele loome reklaame, mis toimivad, köidavad pilke ning toovad tulemusi.