Sotsiaalmeedia reklaamid on nii väiksematele kui suurematele ettevõtetele efektiivne viis uute klientideni jõudmiseks ning oma sõnumi edastamiseks. Küll aga ohustab reklaamide edukust nende rohkust – inimesed on õppinud tüütutest reklaamidest mööda vaatama ning üha enam otsitakse sotsiaalmeedias sisu, mis oleks kasulik ja huvitav. Sellepärast on ka sotsiaalmeedia reklaamimaastik muutumas, rohkem kui varem tuleb pakkuda lisaks reklaami atraktiivsusele ka enda sihtgrupile lisandväärtust.
Sotsiaalmeedia reklaamide trendid
Kui seni on reklaamid nii traditsioonilises meedias kui sotsiaalmeedias püüdnud klientide tähelepanu soodustuste, eripakkumiste või reklaamis kuulsuste kasutamisega, siis nüüd on oluline luua potentsiaalse kliendiga personaalne side. Enne reklaami loomist tuleb panna paika enda sihtgrupp, uurida tema eelistusi, tarbimisharjumusi, vajadusi ning teisi eripärasid, mis võimaldavad temani võimalikult täpselt jõuda.
Üha enam väärtustatakse ka reklaami abil potentsiaalse kliendiga emotsionaalse sideme loomist. Emotsionaalse sideme teket soodustab sihtrühma tunnete kõnetamine, jagades erinevaid lugusid, kogemusi, ettevõtte eesmärke ja visioone. Lisaks aitavad emotsionaalse sideme loomisele kaasa ka ühised eesmärgid - kui ettevõtte sihtrühm peab oluliseks näiteks mõnd keskkonnaalast teemat, võiks ka ettevõte enda tegevusega sellesse panustada ning seda kajastada.
Senised reklaamid on tihti üles ehitatud selliselt, et reklaami nägijalt oodatakse mingisugust käitumist. Tulevikutrendid näitavad aga, et populaarsemaks muutuvad just reklaamid, mis pakuvad publikule lisaväärtust, meelelahutust, uusi teadmisi või ajaviidet. Näiteks saab kasutada reklaamides erinevaid interaktiivseid elemente nagu küsitlused, küsimustikud, või videod, mis panevad publiku kaasa mõtlema.
Kuidas luua personaalsemaid ja tõhusamaid reklaame?
On teada, et just personaalsed ning konkreetset sihtgruppi kõnetavad reklaamid on edukamad kui reklaamid, mis on suunatud laiale vaatajaskonnale. Ent selleks, et luua personaalseid reklaame, on tarvis koguda enda sihtgrupi kohta andmeid, teha eelnevat uurimistööd ja panna paika konkreetne reklaamiplaan.
Tänu sihtgrupi kohta kogutud andmetele on võimalik kaasa rääkida just nendel teemadel, mis lähevad sihtgrupile korda, kasvatades sealjuures ka sügavamat sidet uue potentsiaalse kliendiga. Lisaks reklaamikampaaniale saab ka orgaanilise sisuloomega toetada reklaamis edastatud mõtteid, kogudes nii veelgi rohkem vaatajaid ja suurendades bränditeadlikkust.
Kui soovid luua reklaamikampaaniaid, mis on aktuaalsed, kõnetavaid potentsiaalseid kliente ning pööravad pilke, siis võta ühendust DigitalB-ga. Oleme kogenud nii orgaanilises sisuloomes, tasulistes sotsiaalmeedia reklaamides ning ettevõtete digiturunduse halduses – tundes turundusvaldkonda läbi ja lõhki, oskame luua kõnetavaid ja tulemuslikke reklaamkampaaniaid.