JÄLGI MEID:

Millistes keskkondades on sinu sihtrühm?

Eduka turunduse alus on oma kliendi ehk sihtrühma tundmine. See tähendab, et oma turundusstrateegia loomisel tuleb arvestada nii olemasolevate klientide kui soovitud sihtrühma eripäradega, tarbimisharjumustega ning üldise olemusega. Samuti on võtmetähtsusega teadmine, kus viibib sinu sihtrühm, mis neid huvitab ja millist sisu nad digikanalites tarbivad.

Miks on oluline teada, millistes keskkondades sinu sihtrühm aega veedab?

Turunduse üks olulisemaid, aga ka keerulisemaid tegevusi on enda sihtrühma kõnetamine. See tähendab ka seda, et lisaks enda sihtrühma kõnetavale sõnumile või tegevusele, pead olema oma ettevõttega seal, kus on sinu sihtrühm. Vastasel juhul võid vales keskkonnas enda sõnumit lõpmatuseni karjuda, aga sihtrühmani see ei jõua. Kui mõistad, millistes keskkondades sinu sihtrühm aktiivne on, saad ka enda turundustegevuse vastavatele platvormidele suunata.

Üha enam väärtustatakse ka reklaami abil potentsiaalse kliendiga emotsionaalse sideme loomist. Emotsionaalse sideme teket soodustab sihtrühma tunnete kõnetamine, jagades erinevaid lugusid, kogemusi, ettevõtte eesmärke ja visioone. Lisaks aitavad emotsionaalse sideme loomisele kaasa ka ühised eesmärgid - kui ettevõtte sihtrühm peab oluliseks näiteks mõnd keskkonnaalast teemat, võiks ka ettevõte enda tegevusega sellesse panustada ning seda kajastada.

Senised reklaamid on tihti üles ehitatud selliselt, et reklaami nägijalt oodatakse mingisugust käitumist. Tulevikutrendid näitavad aga, et populaarsemaks muutuvad just reklaamid, mis pakuvad publikule lisaväärtust, meelelahutust, uusi teadmisi või ajaviidet. Näiteks saab kasutada reklaamides erinevaid interaktiivseid elemente nagu küsitlused, küsimustikud, või videod, mis panevad publiku kaasa mõtlema.

Enda sihtrühma tundmine võimaldab ettevõttel
● potentsiaalsete klientidega efektiivsemalt suhelda, sest sinu sõnum jõuab
nendeni orgaaniliselt selles keskkonnas, mille sisu nad tavapäraselt tarbivad.
● suurendada brändiga seotud postituste ja tegevuste kaasatust, sest õiges
keskkonnas on potentsiaalne klient vastuvõtlikum ka sinu brändiga seotud
sõnumitele.
● suurendada kampaania- ja turundustegevuse tulemuslikkust, sest panustades
keskkonda, kus on sinu potentsiaalsed kliendid ning ettevõtte sihtrühm, jõuad
efektiivsemalt nendeni ja saad suurema tõenäosusega ka enda eesmärke paremini
täita.

Millised on võimalikud keskkonnad, kus enda sihtrühmale läheneda?

Võimalikud keskkonnad, mille kaudu enda sihtrühmale läheneda sõltuvad sinu sihtrühma omapäradest, demograafiast, vanusest, huvidest ja ka ettevõtte tegevusvaldkonnast. Kõige populaarsemad keskkonnad, mida kasutatakse potentsiaalsete klientideni jõudmiseks, on järgnevad:

  • Sotsiaalmeedia platvormid: Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn, Twitter jt.
  •  E-maili uudiskirjad: eeldab e-mailide kogumist ning kliendi esialgse huvi
    olemasolus.
  •  Erialafoorumid: kindla valdkonnaga seotud foorumid, sotsiaalmeedia kinnised
    grupid.
  •  Kodulehed ja blogid: ettevõtte koduleht ja blogi, mis lisab kodulehele
    usaldusväärsust.
  • Välireklaamid: konkreetses asukohas potentsiaalse kliendi kõnetamise viisid.

Kuidas selgitada välja, millistes keskkondades sinu sihtrühm viibib?

Kuna on rohkelt erinevaid keskkondasid, mille kaudu enda sihtrühma kõnetada, on äärmiselt oluline tunda oma potentsiaalse kliendi eelistusi ja harjumusi. Enda sihtrühma tundma õppimiseks on erinevaid viise, näiteks:

  • Hoia silm peal sotsiaalmeedial. Jälgi, mis on aktuaalsed teemad, kus sinu sihtrühm võiks kaasa rääkida. Nii leiad keskkonna, kus ollakse kõige aktiivsemad.
  •  Uuri oma konkurente. Ka konkurendid soovivad sinu sihtrühma kõnetada, vaata, milliseid keskkondasid nemad kasutavad ja kus on nad kõige edukamad.
  •  Testi enda hüpoteesi. Kui sul puudub olemasolev kliendibaas, siis sea hüpotees,
    milline on sinu sihtrühm, kus ta aega veedab, ja testi seda. Testimine on küll
    ajamahukas, aga esimeste klientide tekkimisel saad juba otse kliendilt infot küsida.
  • Uuringute korraldamine olemasoleva kliendibaasi või sihtrühma seas. Info otse
    allikast on kõige tõesem ja aitab sind tõenäoliselt kõige paremini edasi.

DigitalB teenuste hulka kuulub nii ettevõtte digiturunduse haldus, tasulised reklaamid kui
sotsiaalmeedia haldus. Teenused põhinevad kliendi ja tema sihtrühma tundmaõppimisel ning strateegia loomisel, et jõuda ka reaalselt enda sõnumitega kliendini. Võta ühendust DigitalB-ga, kui soovid enda sõnumiga efektiivselt sihtrühmani jõuda!