Facebooki reklaame kasutatakse erinevatel eesmärkidel: näiteks toodete, teenuste või sündmuste reklaamiks, bränditeadlikkuse suurendamiseks, brändi usaldusväärsuse kasvatamiseks, veebilehele liikluse suunamiseks, uute klientideni jõudmiseks ja korduvostude innustamiseks. Kuna reklaami sihtrühma on võimalik vastavalt demograafilistele, käitumuslikele ja teistele võimalikele teguritele sihtida, siis on Facebooki reklaamid reeglina kõrge konversioonimääraga. See on ka põhjus, miks antud reklaamiviis niivõrd levinud on.
Mis mõjutab Facebooki reklaamide edukust?
Kuna Facebooki reklaamide on võimalik seadistada vastavalt erinevatele eesmärkidele ja suunatud erinevatele sihtrühmadele, võib juhtuda, et reklaam on valesti seadistatud ja tulemused pole pooltki nii head kui loodetud. Toome välja mõned võimalikud põhjused, mis võivad pärssida Facebooki reklaami tulemuslikkust:
Konkurents
Tegemist on aktuaalse probleemiga eriti jõuluperioodil, kus reklaamide maht on võrreldes
vaiksema perioodiga mitmekordne. Seda näeme ka nii Google kui Facebooki reklaamide hinnastuses: mida kõrgem on reklaami hind, seda tihedam on konkurents turul. See aga ei tähenda, et reklaami ei tasuks tiheda konkurentsi korral teha. Pigem tasub tiheda konkurentsiga turul kasutada kõikvõimalikke turundusvõimalusi, ka Facebooki reklaame, et püsida sihtrühma mõtteis.
Vale sihtrühm ja eesmärk
Üks enamlevinud viga, mida Facebooki reklaamidega tehakse, on vale sihtrühma seadistamine või sihtrühma mitte-seadistamine. Kui reklaami seadistamisel pole sihtrühm piisavalt täpselt määratletud või ei vasta mõni seadistus reaalsusele, jõuavad reklaamid inimesteni, keda ettevõtte tooted või tegevus ei huvita. Sarnaselt käitutakse ka reklaami eesmärgi sätestamisel - näiteks sooviga suurendada veebilehel müüki sätestatakse reklaami eesmärgiks tuua veebilehele liiklust. Nii mõõdad oma kampaaniaga valesid mõõdikuid ega saa oodata Facebooki reklaamilt ka häid tulemusi.
Halb reklaamisisu ja reklaami üleküllus
Nii nagu orgaaniline sotsiaalmeedia postitus, peab ka Facebooki reklaam olema haarav ja tabav. Vastasel juhul ei reageeri sihtrühm reklaamile ning selle efektiivsus langeb. Lisaks esineb probleeme ka reklaami üleküllusega ehk reklaami näidatakse sihtrühmale liiga tihti. Selle vältimiseks tasub kasutada reklaamil erinevaid visuaale ja tekste.
Reklaami ei optimeerita
Facebooki reklaami suurim tugevus seisneb selle tulemuste reaalajas mõõdetavuses - kui tulemustel ei hoita igapäevaselt silma peal ning vastavalt nähtule reklaami ei optimeerita, ei saa oodata ka suurt edu. Optimeeri Facebooki reklaami vastavalt oma eesmärgile ja mõõdikutele.
Nõuanded eduka Facebooki reklaami seadistamiseks
- Määratle selgelt enda sihtrühm, kasuta sihtrühma Facebooki reklaami seadistamisel.
- Kontrolli, et seadistad Facebooki reklaami õige eesmärgiga.
- Pööra tähelepanu reklaami visuaalile ja tekstile, et see oleks tabav ja atraktiivne.
- Jälgi reklaamitulemusi igapäevaselt, optimeeri vastavalt vajadusele.
- Kasuta erinevaid Facebooki reklaami visuaale ja testi, milline toimib paremini.
- Ära spämmi enda reklaami, sihtrühm tüdineb sellest ja sa ei saavuta tulemusi.
Facebooki reklaamid loovad turundajatele tohutult hea võimaluse jõuda suure hulga potentsiaalsete klientideni, suurendada bränditeadlikkust ja müüki. Lisaks võimaldavad Facebooki reklaamid jälgida tulemusi reaalajas, teha jooksvalt uuendusi ning jõuda soovitud sihtrühmani veelgi efektiivsemalt.
Ära lase efektiivset turundusvõimalust käest ja võta endale appi DigitalB – aitame seadistada
efektiivse Facebooki reklaami, mis täidab sinu ettevõtte eesmärke.