Facebooki reklaamid on äärmiselt edukad jõudmaks uute klientideni, suurendamaks müüki või kasvatamaks inimeste teadlikkust teatud brändi või toote osas. Sellegi poolest sõltuvad reklaamide tulemused ja edukus nende seadistamisest – kui reklaam on valesti seadistatud, ei kõneta sihtgruppi või pole arusaadav, ei saa sealt eeldada ka suurepäraseid tulemusi.
Olenemata sellest, kas reklaam toob sellist tulemust nagu lootsid, on oluline hoida silma peal reklaami toimimisel vastavatele mõõdikutele tuginedes. Reklaami toimimist ehk kasumlikkust aitavad mõõta selleks loodud mõõdikud, mida artiklis tutvustame.
Peamised Facebooki reklaamide mõõdikud
Facebooki reklaamide mõõdikud on jagatud kolmeks peamiseks kategooriaks, millest igaüks iseloomustab kulusid, reklaami levikut ja haaratavust.
Toimivuse mõõdikud
Toimivuse mõõdikud aitavad hinnata, kui palju raha kulutatakse iga tulemuse saavutamiseks. Mõõdikuid on viis:
- Kogutulemused (Results), mille all mõeldakse numbrit, mitmel korral kampaania vältel jõuti soovitud tulemuseni. Näiteks mitu müüki tõi kampaania veebilehel.
- Kulu tulemuse kohta (Cost per Result ehk CPR) näitab, kui edukas on reklaamikampaania. CPR saadakse jagades reklaami kogukulu tulemuste koguarvuga ehk mida madalam on saadud arv, seda edukam on kampaania.
- Konversioonimäär (Conversion rate) mõõdab, kui suur osa reklaamidele reageerinutest lõpetab soovitud tegevusega, näiteks ostu või uudiskirjaga liitumisega. Näiteks mitu inimest kõigist reklaami näinud inimestest jõudis soovitud tulemuseni.
- Maksumus (Spend) on mõõdik, mis näitab vaid kampaaniale kulunud rahalist summat. Tegemist on olulise mõõdikuga, et hoida kampaaniakulud kontrolli all. Siiski ei näita maksumuse mõõdik üksinda vaadates reklaami edukust.
- Reklaami kuluefektiivsus (Return on Ad Spend ehk ROAS) aitab hinnata, kui palju raha kulutatakse iga saavutatud tulemuse kohta. Ehk veebilehe ostu näitel, mitu eurot kulutatakse ühe veebilehe müügi saavutamiseks.
Edastamise mõõdikud
Edastamise mõõdikud aitavad hinnata reklaamide levikut ja ulatust. Mõõdikuid on kolm:
- Näitamiste arv (Impressions) näitab mitu korda näidati publikule antud reklaami. Mõõdiku puhul on oluline meeles pidada, et Impressions iseloomustab arvu, mitu korda reklaami on näitatud, mitte inimeste arvu, kes reklaami näinud on. Teisisõnu, kui Impressions on 20, aga Reach on 5, siis nägi neli inimest antud reklaami viiel korral.
- Tuhande näitamise hind (CPM) annab summa, mille kulutamisel näidatakse reklaami tuhandel korral. Mõõdik näitab reklaami paigutamise hinda ning on kasuks erinevate reklaamkanalite hinnavõrdlusel.
- Reklaami sagedus (Frequency) on keskmine summa sellest, mitu korda üks inimene on antud reklaami näinud. Tegemist on kasuliku mõõdikuga kui reklaami sihtgrupp on väike.
Kaasatuse mõõdikud
Kaasatuse mõõdikud on abiks reklaami abil kliendi kõnetamise ja kliendiga sideme loomise hindamisel. Mõõdikuid on kolm:
- Lingile klikkimiste arv (Link clicks) näitab, kui palju inimesi on reklaamile klikkinud ja reklaamitava vastu huvi üles näidanud.
- Kliki määr (CTR) on suhtarv lingile klikkimiste ja näitamiste arvu (Impressions) kohta. Ehk kui Impressions näitab 50,000 ent klikkide arv on 10, ei toimi reklaam kuigi efektiivselt - sellekohast infot annab ka kliki määr.
- Kasutajate kaasamine (Post Engagement) näitab koguarvu, mille moodustavad reklaami reaktsioonid, jagamised, kommentaarid ja klikid. Nimetatud tegurid iseloomustavad kasutajate kaasatust, mis võimaldavad hinnata, kui hästi reklaam on vastu võetud.
Kui vajadus Facebooki reklaamide järele on olemas, ent on raskusi nende haldamise või seadistamisega, tuleb appi DigitalB. DigitalB Facebooki reklaamide teenus on loodud personaalselt vastavalt kliendi eesmärgile ning hõlmab strateegia loomist, sotsiaalmeedia kontode ja reklaamide haldamist, sisu tootmist ja postitamist, jälgijaskonnaga suhtlemist ja tulemuste analüüsi. Anna meile enda ettevõtte soovidest teada ja aitame sul edukaid Facebooki reklaame luua!