Digiturundus käib tänapäeval alati koos andmete analüüsiga, et langetada otsuseid toetudes andmetele, mitte kõhutundele ning mõistmaks paremini kliente ja nende teekonda. Kõige populaarsemaks tööriistaks veebiandmete analüüsimisel on Google Analytics. Juulist 2023 asendub vanem Google Analyticsi versioon uue Google Analytics 4-ga.
Google Analytics 4 tööpõhimõtted
Google Analytics pöörab senise andmekogumise loogika pea peale ning turundajatel tuleb hakata andmeid uute põhimõtete järgi analüüsima. Google Analytics toimib hetkel sessiooni põhiselt, kuid Google Analytics 4 on “sündmuste” põhine (event-based). Uus versioon võimaldab andmete kogumist ilma küpsisteta ning aitab analüüsida nii külastajate käitumist kui ka konversioone (näiteks ostu sooritamist, vormi täitmist).
Google Analytics 4 eelised
Google Analytics 4 annab turundajatele tegelikult mitmeid uusi eeliseid. Uus versioon on küll hirmutav ning vajab harjumist, kuid tegelikult on sellised uuendused väga kasulikud.
Andmed mis keskenduvad külastajatele
Google Analytics 4 on külastajakesksem- programm suudab analüüsida ja isikustada külastajaid mitmel viisil ja erinevates seadmetes, mis annab külastajatest ning nende käitumisest kodulehel palju selgema ülevaate.
Külastajate käitumine võib kodulehel erineda suuresti, sõltuvalt sellest, kas kasutatakse arvutit või mobiili. Oluline on analüüsida mõlemat laadi külastusi ning õppida oma kliente tundma.
Automaatsed raportid lihtsustavad tööd
Google Analytics 4 kasutab masinõpet (Machine learning) ehk suudab koostada andmete põhjal automaatselt raportid, mis aitavad märgata kodulehe külastajate teekonnas trende või ebakorrapärasusi - see annab hea ülevaate kodulehe andmetest visuaalselt. Samuti saab raporteid jagada kolmandate osapooltega ning seeläbi turundusel silma peal hoida.
Kodulehe küpsised ei ole enam määravad
Google Analytics 4 kasutab kodulehel endiselt küpsiseid, kus võimalik, kuid tegelikult suudab andmeid koguda ka ilma küpsisteta. Küpsised on loodud selleks, et lubada veebilehel jälgida ja salvestada tegevusi, mida külastajad lehel teevad, kuid maailmas on hakatud suunama
veebi privaatsusele suuremat tähelepanu, mistõttu võib küpsiste kasutamine muutuda. Google Analytics 4 andmed õnneks ainult küpsistest ei sõltu.
Google Analytics seadista juba täna
Muutused kahe versiooni vahel on märkimisväärsed ja ümber harjumine vajab aega. Esialgu on hea kasutada kahte versiooni paralleelselt. Oluline on kindlasti mõtestada, milliste andmete kogumine on oluline ja missugused on ettevõtte eesmärgid digiturunduse valdkonnas, et neid mõõta.
Kui andmete analüüsimine võtab liiga palju aega ja vajaksid professionaalide abi, siis võta meiega ühendust. DigitalB kogenud spetsialistid aitavad seadistada ja analüüsida kodulehe andmeid.