Facebooki reklaamid on suurepärane viis jõudmaks tulemuslikult uute potentsiaalsete klientideni. Ent ka reklaamide puhul on oluline reklaami toimimist ja tulemusi mõõta, nii on võimalik luua tulevikus veelgi edukamaid kampaaniaid. Kuna Facebooki reklaamidega kaasneb tohutu hulk erinevaid mõõdikuid, millest kõigist ei pruugi isegi aru saada, oleme välja toonud parimad tööriistad ja praktikad, mis aitavad mõista reklaami edukust ning leida võimalikke kitsaskohti.
Kuidas seadistada edukaid Facebooki reklaame?
Edukate Facebooki reklaamide seadistamisel on oluline vastavalt reklaami eesmärgile arvestada ka erinevate aspektidega. Esiteks tuleb selgeks teha reklaami sihtrühm, keda soovitakse reklaamiga kõnetada. Sihtrühma määratlemisel tuleb mõelda enda ideaalkliendile, tema vanusele, soole ja huvidele - nii on võimalik sihtrühma efektiivsemalt kõnetada.
Reklaam peab olema ka visuaalselt köitev, selle sõnum aga lühike ja tabav. Reklaami visuaalne osa toimib tähelepanu püüdjana, mistõttu tuleb visuaalile olulist tähelepanu pöörata. Näiteks kasutatakse reklaamides tihti inimeste nägusid, sest inimese silmad märkavad piltidel esmalt just inimnägu.
Kui sihtrühma tähelepanu on püütud, on oluline anda reklaami nägijale ka teada, mida temalt ootad. Näiteks e-poe reklaami visuaalil või tekstiosas peaks olema kutse (CTA) e-poe külastamisele, konkreetse toote reklaamil aga kutse tootega tutvumisele.
Milliseid mõõdikuid jälgida Facebooki reklaamide efektiivsuse hindamisel?
Kui Facebooki reklaam on juba avalikustatud, saab selle toimimist ja efektiivsust jälgida erinevate mõõdikute abil. Kõige populaarsemad mõõdikud Facebooki reklaamide efektiivsuse hindamiseks on järgmised:
- Click-Through Rate ehk CTR, mis näitab protsenti inimestest, kes reklaami nägid ning sellele klikkisid.
- Conversion Rate näitab, milline protsent reklaamile klikkinutest sooritas soovitud tegevuse, näiteks jõudis e-poes kassasse või lisas toote ostukorvi.
- Cost per Click ehk CPC ja Cost per Conversion ehk CPC näitavad mõlemad reklaami kulutõhusust. Mõlema mõõdiku puhul on oluline hoida kliki või konversiooni hind võimalikult madalana, sest nii jõutakse soovitud tulemuseni võimalikult soodsalt.
3 tööriista, mis aitavad analüüsida Facebooki reklaami edukust
Kuigi Facebooki reklaame saab seadistada ja analüüsida edukalt ka Meta Ads Manageris, kasutatakse konkreetsete raportite koostamiseks ja kampaaniatest parema ülevaate saamiseks ka erinevaid tööriistu.
- Social Status on platvorm Facebooki reklaamiraportite loomiseks. Tööriist võimaldab koondada ühele lehele erinevad mõõdikud ning võrrelda tulemusi erinevate ajaperioodide või kampaaniate vältel.
- Hootsuite reklaamitööriistad on abiks erinevate sotsiaalmeedia platvormide haldamisel. Lisaks on tööriist abiks reklaamikampaania loomisel, jälgimisel ja koondülevaate saamisel.
- Porter Metrics aitab näha reklaamkampaania suuremat pilti, selle mõju erinevatele sihtrühmadele, märgata trende ja presenteerida tulemusi.
Kui aga Facebooki reklaamide seadistamine ning analüüsimine tundub liiga keeruline, tuleb
appi DigitalB. Võta meiega ühendust!