Facebook on üks populaarsemaid sotsiaalmeediakanaleid, kus oma ettevõtte teenuste või toodete reklaami teha. Facebooki suureks eeliseks on suur vaatajaskond ning soodsad reklaamkulud ehk Facebooki reklaame saavad edukalt teha ka väiksemad ettevõtted, kellele suurte reklaamkampaaniate jaoks veel eelarvet ei ole.
Oleme kirja pannud 4 soovitust, mida jälgida Facebooki reklaame tehes ja seadistades- nii ei raiska sa enda raha.
1. Mõtle läbi reklaam eesmärk
Igal ettevõttel on oma ärilised eesmärgid, mille täitmist peavad toetama ka kõik turundustegevused. Need eesmärgid võivad olla seotud müügiga, brändinguga, informeerimisega või hoopiski mõne suure ühiskondliku protsessiga.
Sõltumata eesmärgist on Facebookis reklaami tegemine mõistlik, kuid eeldusel, et reklaami tekst, kujundus, visuaal ja seadistused vastavad antud parameetritele.
2. Vali sobilik kampaania formaat
Facebookis on võimalik teha mitut eri tüüpi reklaami, mis täidavad kõik erinevaid eesmärke.
Sõltuvalt sellest, mida soovite, et reklaami nägija teeks tuleb valida kampaania formaat.
Facebooki kampaania formaadid on:
- Üksiku pildiga reklaam– sobib hästi, kui ettevõtte eesmärk on reklaamida konkreetset toodet/pakkumist ning lõppeesmärk on panna klient ostu sooritama.
- Carousel formaat– sobib hästi, kui on soov tutvustada erinevaid sarnaseid tooteid. Selle formaadi puhul kasutatakse reklaamis mitut erinevat pilti või videot, mis vahetuvad (2-10 pilti).
- Video reklaam– sobib hästi, kui on soov tutvusta oma ettevõtet, tooteid, brändi. Video annab ettevõttest hea tunnetuse ja loob meeleolu.
3. Katseta erinevaid reklaami visuaale
Digikanalites on väga suur rõhk visuaalil- eesmärk on püüda kohe potentsiaalse kliendi pilk.
Kui reklaami visuaal on neutraalne ning ei püüa pilku, võib juhtuda, et reklaam jääb märkamata ning seetõttu ei täida oma eesmärki.
Selleks, et leida visuaal, mis sihtrühma kõnetaks, soovitame teha alguses paar erinevat versiooni, mille puhul saab siis testida, milline toob kõige parema tulemuse. Tavaliselt on
paari nädalase testperioodi puhul juba selgelt näha, milline reklaam töötab kõige paremini.
Mõned konkreetsed tegurid, mis visuaalil hästi mõjuvad:
- Inimesed, eriti ettevõttega otseselt seotud- loob usaldusväärsust ning emotsiooni.
- Kontrastvärv- kujunduses võiks olla 1-2 kontrastvärvi, millega on toodud välja kõige olulisem punkt või info- see hakkab infomüras hästi silma.
- Kuni 5 elementi- kui reklaami visuaalil on liiga palju elente muutub see kirjuks ning kaotab oma fookuse. Reegel on üldjuhul, et vähem on parem.
4. Reklaamtekst peab kõnetama
Üks suurimaid vigu mida Facebooki reklaami tekstidega tehakse on fookuse hoidmine ettevõttel, kuid potentsiaalset klienti huvitab eelkõige toode ja selle kasutegur ehk reklaamtekst peab olema tootekeskne ning suunatud kliendi kasule.
Kiiresti reklaami silmates peab olema arusaadav mida reklaamitakse. Liiga abstraktsed ning üldised sõnastused võivad tekitada inimestes segadust ning ei selgita, mida tegelikult pakutakse. Nii võivad mitmed kliendid reklaamist lihtsalt mööda vaadata. Kõige olulisem on, et tekiks äratundmise hetk- mul on seda vaja või see huvitab mind.
Säästa enda aega ja raha ning usalda Facebooki reklaamid DigitalB-le
Edukad Facebooki reklaamid eeldavad teadmisi ja kogemusi, millele tuginedes luuakse parim võimalik visuaal, läbimõeldud tekst, eesmärgipärane reklaami ülesehitus. Kui sinu ettevõte soovib end Facebookis reklaamida ning konkurentidest ette jõuda, säästes sealjuures enda aega ja raha, tulevad appi DigitalB spetsialistid.