Sotsiaalmeedia platvormid on suurepärane viis väikeettevõtetel uute klientideni jõudmiseks ja brändituntuse kasvatamiseks. Siiani üks enim kasutatud sotsiaalmeedia platvorm on Facebook, kus ettevõtete kahjuks on siiski üsna keeruline pelgalt postituste kaudu suure vaatajaskonnani jõuda. Siin on aga praktiline juhend väikeettevõtetele, kuidas hallata edukalt Facebooki lehte, luua haaravat ja huvitavat sisu ning suurendada jälgijaskonda.
Mida tähendab Facebooki haldus?
Facebooki leht võiks olla igal ettevõttel, olenemata selle suurusest. Nimelt aitab Facebookis esindatus, aktiivne postitamine ja klientide tagasisidele platvormi andmine kaasa ettevõtte usaldusväärsuse suurendamisele ning toob ettevõtte kliendile lähemale.
Facebooki haldus tähendab just lehe igapäevast aktiivsena hoidmist: sisustrateegia loomist, postituste ajastamist, postitamist, sõnumitele ja kommentaaridele vastamist ning postituste analüüside lahtimõtestamist. Igapäevane Facebooki haldus on oluline brändikuvandi loomiseks ja säilitamiseks, sest ühelt poolt esitatakse platvormil ettevõtte turundussõnumeid, aga samas suheldakse ka jälgijatega ja potentsiaalsete klientidega.
Juhend väikeettevõtetele Facebooki lehe haldamiseks, sisu loomiseks ja kaasamise suurendamiseks
Kuigi Facebooki lehe haldamine tundub teoorias lihtne - tuleb püsida lihtsalt aktiivsena ja asjakohasena, siis eeldab tulemuste saavutamine ka korralikku eeltööd. Siin on juhend väikeettevõtetele, mida järgides omad nii aktiivset kui atraktiivset Facebooki lehte:
- 1. Alusta Facebooki haldust strateegia loomisega. Pane kirja eesmärk, miks on ettevõttel Facebooki leht, mida sellega soovitakse saavutada? Tulenevalt eesmärgist saad paika seada ka strateegia.
- 2.Tee Facebooki leht atraktiivseks. Lisa ettevõtte logo profiilipildina, kaanefotona mõni ettevõtet iseloomustav pilt. Kindlasti ära unusta lisada ka ettevõtte kirjeldust ja kontaktandmeid.
- 3.Planeeri sisustrateegia. Sisustrateegia eelnev planeerimine aitab hoida sisu mitmekesisena ning kajastada erinevaid teemasid. Lehel võiks olla nii pilte, videosid, viiteid blogipostitustele ja ka kasulikke nõuandeid.
- 4. Tee sisu ette ja ajasta postitused. Sisutükkide eelnev planeerimine ja Facebookis ajastamine aitab kaasa regulaarsele postitamisele, ilma et peaks selle peale igapäevaselt mõtlema.
- 5. Suhtle enda publikuga. Suhtlust aitavad tekitada kaasahaaravad pildid ja pealkirjad, kindlasti vasta ka tekkinud kommentaaridele. Lisaks aitab aktiivne kommentaarium kaasa ka haaratuse suurendamisele ning uute inimesteni jõudmisele.
- 6. Võimalusel kasuta Facebooki reklaame. Tasulised reklaamid aitavad jõuda ettevõtte sõnumiga konkreetse sihtgrupini oluliselt efektiivsemalt kui orgaanilised postitused.
- 7.Mõõda ja analüüsi oma tegevust. Facebook võimaldab analüüsida igat postitust erinevate mõõdikute abil - kasuta seda võimalust ära, et teha veelgi haaravamaid postitusi.
Kui Facebooki haldus käib üle jõu, siis DigitalB aitab hea meelega nii väiksemaid kui suuremaid ettevõtteid nii konto kui sisu haldusega. Sotsiaalmeedia ja Facebooki haldus koos sisuloome, jälgijate kaasamise ning reklaamide optimeerimisega on üks meie tugevusi, mida rakendaksime hea meelega ka sinu ettevõttes.