Digiturundus on äärmiselt lai valdkond, mis hõlmab endas erinevaid veebipõhiseid võimalusi ja platvorme ettevõtte sõnumi edastamiseks ning uute klientideni jõudmiseks. Peamiselt räägitakse digiturunduse mõistes otsingumootori optimeerimisest ehk SEO-st, sisu-, sotsiaalmeedia või e-maili turundusest või sotsiaalmeedia reklaamidest.
Iga digiturunduse kanal võimaldab jõuda teatud sihtgrupini, mõõtes samaaegselt reaalajas tulemusi ning võimaldades ka reklaami vajadusel optimeerida. Just reaalajas tulemuste nägemist ja kiiret tagasisidet reklaamkampaaniale peetakse digiturunduse üheks suurimaks eeliseks traditsioonilise turunduse ees.
Praktiline juhend digiturunduse strateegia koostamiseks
Olgugi et digiturundus pakub ettevõtjale tohutult võimalusi, on eesmärkide saavutamisel oluline ka läbimõeldud digiturunduse strateegia koostamine. Edukas digiturunduse strateegia koosneb erinevatest turundusviisidest ja -platvormidest.
Siin on kümne sammuline juhend, millele tuginedes on võimalik koostada läbimõeldud digiturunduse strateegia:
- 1. Määra sihtgrupp, keda soovid kõnetada. Sihtgrupi määramine aitab üheltpoolt mõista ideaalklienti, aga jõuda ka temale lähemale. Arvesta sihtgrupi määramisel tema demograafiliste, psühhograafiliste ja käitumuslike teguritega.
- 2. Sea kindlad digiturunduse eesmärgid. Kui eesmärk on selge, on lihtsam valida ka õige turundusstrateegia ning sõnum.
- 3. Vali sobiv digiturunduse kanal. Digiturunduse kanali valikul arvesta sihtgrupiga ja kampaania eesmärgiga. Selle asemel, et olla esindatud igal kanalil, on mõistlikum keskenduda vaid mõnele kindlale platvormile.
- 4. Väärtusta digiturunduse strateegia puhul sisuloomet. Väärtuslik, huvitav ja asjakohane sisu on võti sihtgrupi südamesse. Läbi sisu on võimalik luua usaldusväärne suhe ettevõtte ja tarbija vahel.
- 5. Ära unusta otsingumootoreid. SEO ja ettevõtte märksõnauuring on oluline osa digiturunduse strateegia koostamisest. Põhjalik märksõnauuring ja kodulehe optimeerimine suurendavad ettevõtte usaldusväärsust.
- 6. Pane paika sotsiaalmeedia strateegia. Sotsiaalmeedia platvormid vali tulenevalt enda sihtgrupist - ettevõte ei pea olema esindatud seal, kus tema kliente pole. Valitud kanalites loo regulaarselt enda sihtgruppi kõnetavat sisu.
- 7. Kogu e-maile. E-maili turundus on tihti tähelepanuta jäetud, ent tegemist on suurepärase viisiga tuletada ettevõtet potentsiaalsele kliendile meelde. Jälgi, et e-mailid oleksid personaalsed ja väärtust pakkuvad, mitte pelgalt müügile suunatud.
- 8. Kasuta tasulisi reklaame. Tasulised sotsiaalmeedia reklaamid võimaldavad jõuda täpselt soovitud sihtgrupini. Investeeri reklaamidesse, jälgi reaalajas nende toimimist erinevate mõõdikute abil ja kohanda reklaame vastavalt vajadusele.
- 9. Hoia silma peal digiturunduse mõõdikutel. Kõiki digiturunduse kanaleid on võimalik mõõta, kasuta analüütika tööriistu ja hoia kampaaniatulemustel silma peal.
- 10. Optimeeri kõike.Digiturunduse strateegia võib olla paigas, aga hoia kõikvõimalikel mõõdikutel alati silma peal. Õpi enda kogemustest, võimalikest vigadest, tulemuste analüüsist ja muuda digiturunduse strateegiat vastavalt.
DigitalB pakub ettevõtetele vastavalt sätestatud eesmärkidele digiturunduse strateegia koostamist ja haldamist. Kasutame oma töös erinevaid digiturunduse meetodeid, alates sisuloomest või kodulehe optimeerimisest lõpetades tasuliste reklaamide ning analüütikaga.