JÄLGI MEID:

Mobiilne turundus: optimeerimise strateegiad ja vead, mida vältida

Mobiilne turundus on tänapäeva digitaalses maailmas üks olulisemaid turundusvaldkondi, millele tähelepanu pöörata. Uuringud näitavad, et lisaks e-poodide populaarsuse järjepidevale tõusule, tehakse üle poolte ostudest mobiilis, mis tõendab mobiilide osakaalu tõusu. Blogiartiklis tutvustame, kuidas luua edukas mobiilse turunduse strateegia ning millised on enamlevinud vead, mida vältida.

Mobiilne turundus veebis ja rakendustes

Mobiilne turundus põhineb ettevõtte nähtavaks tegemisel digitaalsetes kanalites, näiteks sotsiaalmeedias, e-mailis või rakendustes ning kodulehe abil. Optimeeritud strateegia võimaldab luua potentsiaalsete klientidega mobiilselt kontakti, suunata neid enda e-poodi ostu sooritama, olla küsimuste korral igal ajahetkel abiks ning analüüsida reaalajas ka ettevõttega seotud infot. Kuna nutiseadmed on inimestega igal pool kaasas, hoiab optimeeritud mobiilne turundus ka ettevõtet potentsiaalse kliendi lähedal ning mõtetes.
Kui mobiilne turundus on viis, kuidas kliendini kiirelt ja mugavalt jõuda, siis peab olema optimeeritud kogu turunduse protsess. See tähendab, et sotsiaalmeedias, kus veedetakse enim aega just mobiilis, reklaamitakse toodet või teenust, peab seda olema võimalik ka mobiilist osta. See viib meid aga mobiilsest turundusest koduleheni, mis on oluline osa tervikust.

Mobiilne turundus laieneb ka kodulehele

Lisaks ettevõtte kohalolekule erinevates digimeedia osades, on oluline töötada ka kodulehe kallal. Osa terviklikust mobiilse turunduse strateegiast on optimeeritud koduleht, milles pööratakse tähelepanu:
● Responsiivsele paigutusele, mis võimaldab kohandada kodulehte vastavalt kasutaja seadme mõõtudele.
● Veebilehe kiirusele ja laadimisajale - mobiilseadmes kodulehte külastades peab kogu sisu ilmuma sekundiga. Laadimisaega aitab lühendada näiteks pildifailide suuruse vähendamine.
● Optimeeritud sisule: sõnumid olgu konkreetsed, tabavad ja inforohked. Ka valitud font peab olema loetav ja parajalt suur. Mobiilis surfates on oluline saada soovitud info kätte kiiresti.
● Kasutajasõbralikkusele, kus klikitavad nupud on paigutatud vastavalt mobiili kasutamise loogikale, välditakse hüpikaknaid ja keerulist kodulehe ülesehitust.

Milline ei tohiks olla mobiilne turundus?

Nagu eelnevalt mainitud, siis mobiilne turundus hõlmab endas ettevõtte kohalolu digikanalites, aga ka ettevõtte kodulehte. Üks suurimaid vigu mobiilse turunduse puhul on just kodulehe unustamine - ettevõtte tooteid reklaamitakse digikanalites, ent mobiilis poodeldes pole võimalik kodulehte kasutada, nupud ei tööta, kodulehel on liialt reklaame või on leht liiga aeglane. Ebamugav kasutamine peletab eemale aga potentsiaalseid kliente.

Lisaks on suureks probleemiks ettevõtete mobiilse turunduse juures ka strateegia puudumine. Tihti tahetakse olla esindatud igal pool, ent konkreetne turundusplaan puudub. See aga viib ettevõtte probleemini, et erinevad mobiilsed turunduskanalid ei too tulemusi ning kokkuvõttes raisati vaid raha. Ka mobiilne turundus eeldab tugevat eeltööd ning turundusstrateegiat.

Läbimõeldud ja eesmärgile suunatud mobiilne turundus saab alguse DigitalB-st. Oleme kogenud digiturundusagentuur, mille teenuste hulka kuulub nii sotsiaalmeedia haldus, sotsiaalmeedia reklaamid kui ka kogu ettevõtte digiturunduse haldus.
Kuna mobiilne turundus on pidevas arengus, tasub usaldada ajakohase turundusstrateegia loomine spetsialistide kätte. DigitalB tugevus on läbimõeldud mobiilne turundus – võta meiega ühendust!