Google Analytics on võimas ja väga efektiivne analüütikatööriist, mida ettevõtted ja kodulehtede omanikud kasutavad veebisaidi liikluse ja kasutajate käitumise jälgimiseks. See annab väärtuslikku teavet kodulehe toimivuse kohta ja aitab ettevõtetel teha andmepõhiseid otsuseid.
Google Analytics on olnud kasutusel tegelikult juba üle kümne aasta ning Google Analytics 4 väljalaskmisega on lisandunud mitmeid uusi funktsioone ja muudatusi, millest ettevõtted, turundus planeerides, peaksid teadlikud olema.
Antud artiklis räägime lähemalt Google Analytics 4 uutest võimalustest ja sellest, kuidas valmistuda selle kasutusele võtuks. Kirjeldame olulisi Google Analytics 4 seadistamiseks vajalikke samme, vanalt versioonilt uuele üleminekut ja anname näpunäiteid selle funktsioonide maksimaalseks kasutamiseks.
Mis on uut Google Analytics 4 puhul?
Google Analytics 4-l on mitu uut funktsiooni, mis muudavad selle ettevõtete jaoks võimsamaks tööriistaks. Toome välja mõned uued ja põnevad põhifunktsioonid.
Platvormide ülene jälgimine
Google Analytics 4 abil saavad ettevõtted jälgida kasutajate käitumist mitmel platvormil, sealhulgas mobiilirakendustes, veebisaitidel ja võrguühenduseta kanalites. See funktsioon annab põhjalikuma ülevaate kasutajate käitumisest ja aitab ettevõtetel mõista, kuidas kasutajad erinevate kanalite kaudu nende brändiga suhtlevad.
Masinõppe võimalused
Google Analytics 4 kasutab masinõpet, et pakkuda täpsemat ja teostatavamat ülevaadet. See võib automaatselt analüüsida kasutajate käitumist ja anda teavet selle kohta, kuidas kodulehe jõudlust ja kasutuskogemust parandada.
Sündmuspõhine andmemudel
Google Analytics 4 kasutab sündmuste põhist andmemudelit, mis võimaldab ettevõtetel kasutajate interaktsioone üksikasjalikumalt jälgida. See funktsioon annab üksikasjalikuma ülevaate kasutajate käitumisest ja aitab ettevõtetel teha andmepõhiseid otsuseid.
Privaatsusseaded
Google Analytics 4 on loodud privaatsust silmas pidades. See annab kasutajatele suurema kontrolli oma andmete üle ja võimaldab ettevõtetel järgida privaatsuseeskirju, nagu GDPR. Kodulehe küpsiste olemasolu ja nende seadistus ei mängi andmekogumisel enam võtmetähtsust.
Kuidas valmistuda Google Analytics 4 kasutamiseks
Google Analytics 4 tulekuks ja kasutuselevõtu valmistumiseks tasub jälgida järgmisi samme:
- Loo uus GA4 konto. Kui oled juba Google Analyticsi kasutaja, saad luua uue GA4 konto oma olemasoleva konto kõrvale. Kui pole varem Google Analyticsit kasutanud, peab kõigepealt looma konto.
- Mõtle oma ärieesmärkidele ja mõõdikutele. GA4 võimaldab jälgida erinevaid mõõdikuid, mis on seotud ettevõtte ärieesmärkidega. Seetõttu on oluline enne GA4 kasutamist mõelda, milliseid mõõdikuid ettevõtte jaoks on kõige olulisemad.
- Uuenda oma veebilehe ja rakenduse jälgimist. GA4 kasutamine nõuab veebilehe ja rakenduse jälgimise kohandamist. Kui oled juba varem Google Analyticsit kasutanud, peaksid oma jälgimiskoodi (ID) ajakohastama vastavalt GA4 nõuetele. Kui pole varem Google Analyticsit kasutanud, pead esmalt oma veebilehele ja rakendusele lisama GA4 jälgimiskoodi (ID).
- Tutvu GA4 uute funktsioonidega. GA4 pakub mitmeid uusi funktsioone, mis võivad olla väga kasulikud, nagu näiteks automatiseeritud aruanded, üksikasjalikud sündmuste andmed ja külastajate analüüs. Seetõttu on oluline tutvuda nende funktsioonidega, et saaksid maksimaalselt ära kasutada GA4 võimalusi.
- Õpi, kuidas tõlgendada andmeid. GA4 pakub palju andmeid, mis võivad alguses segased tunduda. Seetõttu on oluline õppida, kuidas tõlgendada andmeid, et saaksid neid kasutada oma ärieesmärkide saavutamiseks.
DigitalB tuleb appi- GA4 seadistus meie abiga
DigitalB kogenud tiim on toimetanud turundusvaldkonnas juba aastaid ning aidanud kümnetel klientidel kasvatada oma ettevõtet läbi turunduse. Oleme kursis kõige uuemate trendide, soovituste ning parimate praktikatega. Kui tunned, et vajad abi või nõu oma ettevõtte turundamiseks või turundustegevuste analüüsimiseks, siis võta julgelt meiega ühendust, tuleme appi.